Ruilen en Retour

Ruilen & retourneren:

We snappen het best, soms werkt iets gewoon niet voor jou en wil je je geld terug of ruilen voor een ander artikel. Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren we retouren met inachtneming van de onderstaande regelsJe kunt artikelen binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Als je jouw bestelling geheel of gedeeltelijk wilt terugsturen dan kan je deze sturen naar:

Agrifanshop
Deldenerstraat 186
7555 AJ Hengelo

Het is van belang dat je de bestellingsbon toevoegt aan het geretourneerde, zodat we weten dat deze retourzending van jou is. Bewaar het verzendbewijs (indien aanwezig) graag nog even totdat alles is afgehandeld.

Zijn er problemen met het geleverde, neem dan contact op met onze klantenservice.

Let op!
> De kosten van retour zijn voor eigen rekening, tenzij wij van Agrifanshop in gebreke zijn.
> Het risico van de retour ligt bij jou als klant, bewaar daarom het bewijs van retourzending goed totdat alles is afgehandeld.

Kan ik mijn artikel ruilen?

In sommige gevallen kunnen wij een product voor je ruilen. Indien je een product wilt ruilen, neem dan graag contact op met onze klantenservice voor eventuele mogelijkheden.

Heb ik een verzendbewijs nodig?

Ja, we raden je altijd aan om een verzendbewijs te vragen wanneer je je pakketje naar ons opstuurt, voor het geval er iets misgaat onderweg.

Hebben jullie mijn retour ontvangen?

Het kan tot 7 werkdagen duren voordat we je retour ontvangen (dit is exclusief weekenden en feestdagen).

Zodra je retour door ons in goede orde is ontvangen, storten we je geld terug voor het artikel via de oorspronkelijke betaalmethode. En sturen we je een mailtje om je dit te laten weten. Als je meerdere artikelen uit één bestelling terugstuurt of artikelen van verschillende bestelling in één pakket terugstuurt kan het 48 uur duren voordat alle artikelen zijn verwerkt.

Mocht je na de bovenstaande tijdsframe nog geen e-mail of terugbetaling hebben ontvangen, neem dan alsjeblieft contact op met onze klantenservice. Vermeld je oorspronkelijke bestelnummer, welke artikelen je retour hebt gestuurd, wanneer je ze hebt teruggestuurd, en je tracking nummer of verzendbewijs.

Hoe volg ik mijn retourzending?

Wanneer je een retourzending afgeeft bij een pakketpunt van PostNL of DHL, krijg je een Track & Trace code waarmee je je zending kunt volgen vanaf het pakketpunt tot aan ons adres.

Wanneer wij vervolgens je retourzending ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je hierover een retourbevestiging per e-mail.

Mocht je twee weken na het retourneren van je bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen van ons, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Betalen jullie mijn verzendkosten terug als ik iets retourneer?

De verzendkosten binnen Nederland zijn niet van toepassing, wij bezorgen gratis in heel Nederland.

Voor verzendkosten in het buitenland worden enkel bij onderstaande situaties terugbetaald:
– Beschadigde artikelen
– Verkeerd geleverde artikelen
– Niet meer voorradige artikelen

Voor de duidelijkheid, we hebben het hier over de verzendkosten en niet de kosten voor het retourzenden. Deze zijn voor eigen rekening, tenzij wij in gebreke zijn.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat kan ik doen?

Het spijt ons als je een beschadigd artikel hebt ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice zodat we dit kunnen oplossen. Geef duidelijk mogelijke  alsjeblieft zoveel mogelijk details over de schade, zodat we je claim beter en sneller kunnen verwerken. (bestelnummer, foto’s, beschadiging, etc)

Heb je het product al gedragen of gebruikt? Houd er rekening mee dat wij alle artikelen grondig nakijken. Als er sprake is van gebruikssporen kan het zijn dat je geen volledige terugbetaling ontvangt.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat kan ik doen?

Onze excuses als we je een artikel hebben toegestuurd dat je niet hebt besteld!
Neem contact op met onze klantenservice en geef aan dat het artikel incorrect is, zodat we de retourzending en een nieuwe artikel voor je kunnen regelen.

Er ontbreekt een artikel van mijn bestelling, wat moet ik doen?

Is je bestelling in meerdere delen verzonden?

Check alsjeblieft je e-mail inbox om te zien of sommige artikelen apart bezorgd zullen worden. Onze kleding producten worden apart verstuurd van de standaard producten.

Als je bestelling in meerdere delen verstuurd is, kun je op het formulier zien welke artikelen in de verschillende pakketjes zijn inbegrepen.

Ontbreekt er alsnog een artikel?

Neem dan binnen 30 dagen na de verwachte bezorgdatum contact op met onze klantenservice en laat ons weten wat je bestelnummer is en welk artikel ontbreekt zodat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen.

Wat moet ik doen als mijn teruggave bedrag incorrect is?

Neem in dit geval alsjeblieft contact op met onze klantenservice zodat we dit zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen. Zorg ervoor dat je je bestelnummer en eventuele andere gegevens met betrekking tot de terugbetaling vermeldt wanneer je contact met ons opneemt.

Wat is jullie Retourbeleid?

We snappen het, soms werkt iets gewoon niet voor jou en wil je je geld terug. Zolang een artikel zich nog in de originele staat bevindt, accepteren we retouren gratis, met inachtneming van de onderstaande regels. Geen van deze regels beïnvloed je wettelijke rechten.

Als je een retour aanmaakt binnen 30 dagen nadat je het artikel hebt ontvangen én het binnen een verdere 14 dagen retourneert, geven we je een volledige terugbetaling voor het artikel via de oorspronkelijke betaalmethode.

We streven ernaar om je binnen 15 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel terug te betalen.

Als je een terugbetaling voor een artikel aanvraagt tijdens de bovenstaande termijnen, maar je kunt het om een of andere reden niet naar ons terugsturen, neem dan contact met ons op – maar elke terugbetaling zal dan naar eigen goeddunken plaatsvinden.

Als je jouw bestelling geheel of gedeeltelijk wilt terugsturen dan kan je deze sturen naar:

Growdzen, Agrifanshop
Deldenerstraat 186
7555AJ Hengelo

Het is van belang dat je de bestellingsbon toevoegt aan het geretourneerde, zodat we weten dat deze retour van jou is. Bewaar het verzendbewijs (indien aanwezig) graag nog even totdat alles is afgehandeld.

Zijn er problemen met het geleverde, neem dan contact op met onze klantenservice.

Daarna?

We accepteren geen retouren voor ongewenste artikelen na de hierboven genoemde retoursperiode. Als je probeert te retourneren, moeten we die artikelen mogelijk naar jouw standaard adres terugsturen en je vragen de verzendkosten te betalen.

Originele staat

Uiteraard is het prima om een artikel te passen zoals je dat in een winkel zou doen, maar draag het alsjeblieft niet. Hetzelfde geldt voor onze stickers, eenmaal geplakt is geplakt. Als een artikel beschadigd, versleten of in een ongeschikte staat aan ons wordt geretourneerd, kunnen we je niet terugbetalen en moeten we het mogelijk naar je terugsturen (en je vragen om de verzendkosten te betalen). Alle retourartikelen worden geïnspecteerd. Om een volledige terugbetaling te ontvangen, moeten alle artikelen aan ons worden geretourneerd in dezelfde staat waarin je het ontving, ongedragen/ongebruikt.

Verantwoordelijkheid

Geretourneerde artikelen zijn jouw verantwoordelijkheid totdat ze bij ons zijn, dus zorg ervoor dat ze op de juiste manier zijn ingepakt en onderweg niet beschadigd kunnen raken! Vraag hierom ook altijd een bewijs van verzending, voor het geval dat je contact met ons hierover moet opnemen.

We zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk aan ons zijn geretourneerd (het gebeurt!). Als we de artikelen kunnen vinden (dit is niet altijd mogelijk) en je wilt dat deze aan je worden geretourneerd, kunnen we je vragen om de verzendkosten te betalen.

Redelijk gebruik

Als we een ongewoon patroon van retourneringen waarnemen dat niet goed aanvoelt: bijv. we vermoeden dat iemand zijn aankopen daadwerkelijk draagt en ze vervolgens retourneert dan moeten we het account deactiveren. Als dit je overkomt en je denkt dat we een fout hebben gemaakt, neem dan contact op met de klantenservice via het contactformulier of de chat onderin onze website zodat we het kunnen bespreken.

Beschadigd of incorrect artikel retourneren?

Heb je een artikel ontvangen wat niet helemaal juist is?

Het spijt ons als je een beschadigd artikel hebt ontvangen.Retourneer het artikel zo snel mogelijk zodat we dit voor je kunnen oplossen. Vergeet niet om door te geven dat het product beschadigd is.

Retourneer het artikel alsjeblieft. Zodra we het in ons magazijn ontvangen, zullen we een terugbetaling verwerken en je een mailtje hierover sturen. Vergeet niet om een verzendbewijs te vragen wanneer je je pakketje retourneert.

Als je het artikel alsnog wilt en het is nog op voorraad plaats dan een nieuwe bestelling via onze website.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, aanbiedingen en meer

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang 5% korting bij je eerstvolgende aankoop in onze webshop.